Granollers Calidad - AGBAR
Granollers Calidad
A continuació, pots accedir a informació diversa sobre la xarxa de distribució del teu municipi, d’acord amb el Reial decret 3/2023, de 10 de gener, pel qual s’estableixen els criteris tecnicosanitaris de la qualitat de l’aigua de consum, i el seu control i subministrament (propietat de les infraestructures, reclamacions, plans sanitaris de l’aigua, etc.).
A més de la informació que conté aquest apartat, pots consultar informació sobre factures, preus i bonificacions a l’apartat “El teu servei”, i informació sobre el cicle de l’aigua i consells d’ús de l’aigua, a l’apartat “La teva aigua” d’aquest mateix web.
L'aigua que es consumeix a Granollers prové de l’Ens d’Abastament d’Aigua Ter-Llobregat (ATL), empresa pública de la Generalitat de Catalunya. Aquesta s’emmagatzema en tres dipòsits abans de la seva distribució a la ciutat:
- Dipòsit municipal, amb una capacitat de 8.000 metres cúbics.
- Dipòsit Puig de les Forques, amb una capacitat de 8.000 metres cúbics.
- Coll de la Manya, amb una capacitat de 2.000 metres cúbics.
La següent imatge mostra de quin d’aquests dipòsits s’abasteix cadascun dels barris i polígons industrials de la ciutat:

-
Analítiques dels dipòsits
-
Analítiques de la xarxa d’abastament
Xarxa Granollers (C/Terra Alta) - Legionella
Xarxa Granollers (Can Bassa) - Control
Xarxa Granollers (Can Cabanyes) - Control
Xarxa Granollers (Can Muntanyola) - Control
Xarxa Granollers (Coll de la Manya) - Control
Xarxa Granollers (El Ramassar) - Control
Xarxa Granollers (Pla de Palou) - Control
Xarxa Granollers (C/ Joan Camps) - Completa
Xarxa Granollers (C/Terra Alta) - Control
Les infraestructures hidràuliques del municipi de Granollers són gestionades per SGAB, SOCIETAT GENERAL D’AIGÜES DE BARCELONA SAU, A08000234, https://www.agbarclients.cat/ca/, la propietat de les quals pertany a l’Ajuntament de Granollers, P0809500B, https://www.granollers.cat
Al web de SINAC trobaràs la informació relativa a les xarxes de distribució, la seva denominació a SINAC, la zona d’abastament a què pertanyen i la població subministrada
Durant l’any 2023 les queixes rebudes relacionades amb aspectes dins l’abast de l’RD 3/2023, de 10 de gener, pel qual s’estableixen els criteris tecnicosanitaris de la qualitat de l’aigua de consum, el control i el subministrament han estat inferiors al 0,1 % de la població subministrada.
El pla sanitari de l’aigua o PSA és una metodologia de treball basada en les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i altres entitats internacionals.
La legislació espanyola ha incorporat aquest sistema de gestió de la qualitat de l’aigua i estableix l’obligació de realitzar un PSA en el capítol IV i Annex VII del Reial Decret 3/2023, de 10 de gener, pel qual s’estableixen els criteris tècnic-sanitaris de la qualitat de l’aigua de consum, el seu control i subministrament.
La realització del PSA consisteix en analitzar les dades i successos relacionats amb la qualitat i continuïtat del subministrament d’aigua en el municipi, des de la captació fins al punt d’entrega de l’aigua al ciutadà. L’anàlisi d’aquestes dades permet prioritzar l’actuació davant els riscos i establir mesures preventives o barreres múltiples que els minimitzin o eliminin.
L’objectiu final del PSA és garantir sistemàticament que l’aigua sigui salubre i neta, que compleixi amb les garanties sanitàries i que el servei sigui continu, amb quantitat i pressió suficient.
El PSA elaborat es revisa anualment i les dades analítiques generades retroalimenten el sistema, per fer-lo cada vegada més robust, enfortint el principi de prevenció de riscos i aportant una millora contínua de l’abastament.
Finalment, les autoritats sanitàries comproven i aproven els Plans Sanitaris elaborats anualment, fet que garanteix el compliment, grau d’implantació i eficàcia d’aquest.
Segons l’anterior, aquest municipi disposa del PSA elaborat per l’any 2023, i en el moment de la seva elaboració no existeixen incompliments de qualitat o continuïtat de l’aigua de consum pel qual no es requereix establir mesures correctores ni preventives.